In het artikel over de vijfjarige curricula (Delta 31) staan enkele misverstanden betreffende het nieuwe curriculum voor Scheikundige Technologie. Zo wordt abusievelijk vermeld dat de propedeuse niet of nauwelijks veranderd is; het tegendeel is echter waar.
Op advies van de visitatiecommissie zijn, in plaats van een aantal kleinere vakken, in het eerste jaar twee geheel nieuwe, geïntegreerde vakken gekomen; een aanzienlijke verbetering dus! Ook bij de invulling van de rest van het curriculum is de nodige aandacht besteed aan het geïntegreerd brengen van de stof en aan het toekennen van een meer reëel aantal studiepunten voor grote opdrachten zoals het fabrieksvoorontwerp en het afstuderen. Tevens is meer aandacht gekomen voor niet-technische, ‘vormende’ vakken.
Wij hopen hiermee een aantal misverstanden te hebben rechtgezet en ons nieuwe programma de eer te geven die het verdient.
Alexander Boekhorst, commissaris onderwijs TG en Jan-Willem Smits, studentlid faculteitsbestuur
In het artikel over de vijfjarige curricula (Delta 31) staan enkele misverstanden betreffende het nieuwe curriculum voor Scheikundige Technologie. Zo wordt abusievelijk vermeld dat de propedeuse niet of nauwelijks veranderd is; het tegendeel is echter waar. Op advies van de visitatiecommissie zijn, in plaats van een aantal kleinere vakken, in het eerste jaar twee geheel nieuwe, geïntegreerde vakken gekomen; een aanzienlijke verbetering dus! Ook bij de invulling van de rest van het curriculum is de nodige aandacht besteed aan het geïntegreerd brengen van de stof en aan het toekennen van een meer reëel aantal studiepunten voor grote opdrachten zoals het fabrieksvoorontwerp en het afstuderen. Tevens is meer aandacht gekomen voor niet-technische, ‘vormende’ vakken.
Wij hopen hiermee een aantal misverstanden te hebben rechtgezet en ons nieuwe programma de eer te geven die het verdient.
Alexander Boekhorst, commissaris onderwijs TG en Jan-Willem Smits, studentlid faculteitsbestuur
Comments are closed.