Buiten de campus

Russische rectoren steunen oorlog

De vereniging van rectoren van Russische universiteiten steunt het besluit van Poetin “om eindelijk een einde te maken aan de acht jaar durende confrontatie tussen Oekraïne en de Donbas, om de demilitarisering en denazificatie van Oekraïne tot stand te brengen en zich zo te beschermen tegen de toenemende militaire dreigingen”.

Het platform University World News wijst erop dat de rectoren daarmee een duidelijk hardere lijn kiezen dan in een eerdere verklaring op 2 maart. Daarin benadrukten ze vooral dat de Russische universiteiten hun internationale banden niet moeten verbreken.

Diezelfde week bevroren de Europese Unie en verschillende landen, waaronder Nederland, de formele samenwerking met Russische universiteiten. (HOP, HC)

De universiteit van Moskou. (Foto: Snowscat/ Unsplash)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl