Politie bekeurt studentenplakkers

Twee leden van de studentenraad zijn vorige week woensdag bekeurd bij het plakken van posters in de Hamtunnel in de Delftse binnenstad.

Th. van der Zijden van AAG en M. Schut van Project Blauw zijn woensdagavond 1 december even na negen uur op heterdaad betrapt door twee agenten tijdens het ophangen van posters. De plakkaten betroffen een aankondiging van een door de studentenraad georganiseerde bijeenkomst over Engelstalig onderwijs.

De twee raadsleden zeggen zich niet bewust te zijn van enig strafbaar feit. Van der Zijden: ,,In de tunnel hingen veel meer posters, dat is daar vrij gebruikelijk.” Beide overtreders hebben een bekeuring gekregen.

De politie was volgens Van der Zijden vaag in de omschrijving van wat er nu niet mocht. ,,Eén van hen zei iets over een milieudelict.” De posters zijn uiteindelijk uit het tunneltje verwijderd.