Personeelsvereniging Prometheus organiseert dit najaar concerten van de twee pianovirtuozen Wibi Soerjadi en Ana-Maria Vera.Vrijdag 23 september om 20.3
0 uur treedt Wibi Soerjadi op in het Techniek Museum. Soerjadi (Leiden, 1970) begon pas op 11-jarige leeftijd met pianospelen. Sindsdien heeft hij zich razendsnel ontwikkeld. Op het Sweelinck Conservatorium studeerde hij cum laude vervroegd af en in 1990 werd hem de Elisabeth Evertsprijs toegekend. Hij treedt op in binnen- en buitenland onder andere met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest en het Residentie Orkest.
Soerjadi speelt altijd op zijn eigen Bösendorfer concertvleugel. Omdat het te duur was om deze grote vleugel op het podium van het Auditorium te hijssen is hij uitgeweken naar het Techniek Museum. Daar zal hij werk uitvoeren van Ravel (Jeux), Chopin (Grande Polonaise Brillante precedee d’un Andante Spianato opus 22) en Gounod/Liszt (wals uit Faust en concert Parafrase).
Twee weken later, op vrijdag 7 oktober om 20.30 uur in de Aula, is het de beurt aan Ana-Maria Vera. Al op zeer jonge leeftijd deed Vera (geboren in Amerika uit Nederlands-Boliviaanse ouders) van zich spreken als een groot talent. Momenteel werkt ze onder leiding van Riccardo Muti bij het Philadelphia Orchestra. Daarvoor heeft ze gewerkt bij een keur aan orkesten. Ook heeft ze een aantal CD’s uitgebracht. Ze zal werk ten gehore brengen van Copland (Piano Variations), Van Beethoven (‘Waldstein’-sonate opus 53), Ravel (Sonatine) en Schumann (Fantasie opus 17). Kaarten voor beide concerten zijn verkrijgbaar bij het secretariaat van Prometheus in de Aula. (M.v.d.L.)
Personeelsvereniging Prometheus organiseert dit najaar concerten van de twee pianovirtuozen Wibi Soerjadi en Ana-Maria Vera.
Vrijdag 23 september om 20.30 uur treedt Wibi Soerjadi op in het Techniek Museum. Soerjadi (Leiden, 1970) begon pas op 11-jarige leeftijd met pianospelen. Sindsdien heeft hij zich razendsnel ontwikkeld. Op het Sweelinck Conservatorium studeerde hij cum laude vervroegd af en in 1990 werd hem de Elisabeth Evertsprijs toegekend. Hij treedt op in binnen- en buitenland onder andere met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest en het Residentie Orkest.
Soerjadi speelt altijd op zijn eigen Bösendorfer concertvleugel. Omdat het te duur was om deze grote vleugel op het podium van het Auditorium te hijssen is hij uitgeweken naar het Techniek Museum. Daar zal hij werk uitvoeren van Ravel (Jeux), Chopin (Grande Polonaise Brillante precedee d’un Andante Spianato opus 22) en Gounod/Liszt (wals uit Faust en concert Parafrase).
Twee weken later, op vrijdag 7 oktober om 20.30 uur in de Aula, is het de beurt aan Ana-Maria Vera. Al op zeer jonge leeftijd deed Vera (geboren in Amerika uit Nederlands-Boliviaanse ouders) van zich spreken als een groot talent. Momenteel werkt ze onder leiding van Riccardo Muti bij het Philadelphia Orchestra. Daarvoor heeft ze gewerkt bij een keur aan orkesten. Ook heeft ze een aantal CD’s uitgebracht. Ze zal werk ten gehore brengen van Copland (Piano Variations), Van Beethoven (‘Waldstein’-sonate opus 53), Ravel (Sonatine) en Schumann (Fantasie opus 17). Kaarten voor beide concerten zijn verkrijgbaar bij het secretariaat van Prometheus in de Aula. (M.v.d.L.)
Comments are closed.