Onheilspellend

Maffiapraktijken bij Punch, stuntende schakers en beslissende uren voor voetballers en hockeyers.

De hoogste tijd voor een rondje langs de velden van de reguliere teamsporten, waarvan de diverse competities in de eindfase zitten.

Sterker nog, de basketballers van Punch zijn al klaar met hun seizoen. In de op een na hoogste landelijke afdeling eindigde de ploeg van eeuwig coach Jan Sikking (met zijn ruim 40 jaar aanwezigheid het vleesgeworden bewijs dat er geen uiterlijke houdbaarheidsdatum aan een clubcoach hoeft te zitten) na 24 duels op de zesde plaats met 26 punten en een positief doelsaldo van 71. De competitie werd op 12 april afgesloten met een uitzege op Red Giants (73-70). In het derde weekend van mei staat overigens de zestiende editie van het driedaags internationaal basketbaltoernooi van Punch op de rol, dit keer onder de onheilspellende noemer The Godballer. ‘3 days of basketball, 2 amazing parties en 1 weekend you can’t refuse’, luidt de dwingende aankondiging. Van heinde en verre worden ruim driehonderd sportende feestvierders annex feestvierende sporters verwacht.

De voetballers van Ariston’80 boekten vorige week, in hun pogingen om nacompetitie voor degradatie te ontlopen, een belangrijke uitzege (1-5) bij Transvalia ZW. De missie lijkt vooralsnog geslaagd, want op 3 mei staat in de voorlaatste speelronde de thuiswedstrijd tegen het bijzonder zwakke Zuiderpark geprogrammeerd. De Rotterdammers staan, ook door een straf, op min 3 punten. Die moeten te pakken zijn. De vrouwenploeg van Ariston’80 heeft zich door een sterke eindsprint in elk geval al veilig gespeeld in de derde klasse. Op Paaszaterdag werd hoogvlieger Monster met 0-0 bedwongen. Op 3 mei sluiten de dames in Katwijk de competitie af in het uitduel met de ladies van Quick Boys.

In de zaal ontliepen de mannen van Topklasser FC Tutor eveneens extra wedstrijden voor handhaving, door thuis concurrent Westlandia met 4-3 te kloppen.

En hoe zit het met de hockeyers? De heren van eersteklasser DSHC vechten hard voor behoud, terwijl de mannen van derdeklasser Dopie tegen promotiewedstrijden aanhikken. De vrouwen van het in de derde klasse debuterende Scoop Delft moeten er nog even hard aan trekken om degradatiewedstrijden te voorkomen.

Wordt er intussen nog geschaakt in Delft? Jazeker. De pr-afdeling van DSC (Delftsche Schaakclub) kwam met de vreugdevolle mededeling dat het KNSB-bekerteam van de vereniging op 14 april in Leiden voor een geweldige stunt heeft gezorgd. Tegen hoofdklasser en favoriet LSG, met twee internationale meesters aan boord, werd een 1,5 – 2,5 overwinning geboekt. “Onverwacht, maar niet onverdiend”, volgens de nuchtere persvoorlichter. De club plaatste zich daarmee voor de bekerfinale op Hemelvaartsdag.

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl