Onderwijs zo lang mogelijk open in nieuwe coronagolf

Het onderwijs ligt onderop de stapel als de overheid nieuwe maatregelen moet treffen tegen het coronavirus, schrijven de ministers van Volksgezondheid, Economische Zaken en Sociale Zaken aan de Tweede Kamer. Hetzelfde geldt overigens voor de kinderopvang.

Het kabinet spreekt van een (gedeeltelijke) sluiting van het onderwijs als het echt niet anders kan, maar de minister willen zo’n sluiting te allen tijde voorkomen, staat in de brief.

Ook wil het kabinet ‘wachttijdstudenten geneeskunde’ inzetten tijdens een coronagolf. Het gaat om studenten die op de wachtlijst staan voor coschappen. Zij moeten er zelf ook iets aan hebben: ze moeten bij dit werk zeggenschap hebben en eigen wensen kunnen inbrengen. (HOP, BB)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl