Onderwijs in glas en lood

In de Weeskamer van het Delftse stadhuis worden morgen zes glas-in-lood-medaillons onthuld. De medaillons, die Delft na een restauratie worden aangeboden door het historisch genootschap Delfia Batavorum en de Fundatie van Renswoude, stammen uit het begin van deze eeuw.

br />
Het lustrumgeschenk bestaat uit de wapens van Utrecht, Den Haag en Delft, en drie voorstellingen op het gebied van onderwijs. De Fundatie stelde zich ten doel weeskinderen te steunen bij hun studie, aanvankelijk door het geven van onderwijs, later door het toekennen van studiebeurzen.

De Weeskamer staat volgende week open voor bezichtiging.

De Weeskamer staat volgende week open voor bezichtiging.