Onderwijs gaat niet dicht bij vierde golf

Het hoger onderwijs gaat de deuren niet meer sluiten, ook niet in een vierde golf van coronabesmettingen. Dat zei demissionair minister Van Engelshoven maandag bij de opening van het studiejaar van Zuyd Hogeschool in Maastricht.
In het uiterste geval kan het kabinet toegangsbewijzen verplicht stellen. Dan kunnen studenten en medewerkers alleen nog op de campus komen als ze gevaccineerd of getest zijn. Die regelgeving zit al “in haar achterzak”, zei Van Engelshoven tegen de lokale omroep 1Limburg, maar ze hoopt dat die niet nodig zal zijn: “Het is een heel zwaar middel.”

Testen
De minister roept studenten op zich te laten vaccineren, “en als dat nou echt niet kan: laat je testen.” Er zijn bovendien gratis zelftests beschikbaar. “Het helpt ons enorm als zoveel mogelijk studenten twee keer in de week die test doen.” (HOP, BB)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl