Onderwijs

Ombudsman moppert op IBG

De Nationale Ombudsman heeft vorig jaar een groot aantal klachten gekregen over de afhandeling van uitkeringen aan onderwijspersoneel door van de Informatiebeheer Groep (IBG).

De stroom klachten van studenten, over studiefinanciering en OV-jaarkaart, nam echter beduidend af. In totaal kreeg de ombudsman vorig jaar 531 klachten over de produktgroep Uitkeringen Onderwijspersoneel (UO) van de IBG in Groningen. Dat was bijna het dubbele aantal van het jaar daarvoor. De ombudsman schrijft dat in zijn vorige maand verschenen jaarverslag. Ook het aantal klachten van personeel uit het hoger onderwijs verdubbelde. In 1994 zorgden zij voor 48 klachten over hun uitkering, afgelopen jaar waren dat er 87.
(HOP)

De Nationale Ombudsman heeft vorig jaar een groot aantal klachten gekregen over de afhandeling van uitkeringen aan onderwijspersoneel door van de Informatiebeheer Groep (IBG). De stroom klachten van studenten, over studiefinanciering en OV-jaarkaart, nam echter beduidend af. In totaal kreeg de ombudsman vorig jaar 531 klachten over de produktgroep Uitkeringen Onderwijspersoneel (UO) van de IBG in Groningen. Dat was bijna het dubbele aantal van het jaar daarvoor. De ombudsman schrijft dat in zijn vorige maand verschenen jaarverslag. Ook het aantal klachten van personeel uit het hoger onderwijs verdubbelde. In 1994 zorgden zij voor 48 klachten over hun uitkering, afgelopen jaar waren dat er 87.
(HOP)

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.