Kort

‘Meer plek nodig bij studentenverenigingen’

De Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV) wil dat studentenverenigingen meer leden kunnen aannemen. Door de grote belangstelling in coronatijd moeten ze nu veel studenten weigeren.

De introductieweken zijn nog niet eens allemaal achter de rug, maar het is de LKvV al duidelijk: voor het tweede coronajaar op rij loopt het storm bij studentenverenigingen. Vorig jaar steeg het aantal aanmeldingen al met vijftig procent en ook dit jaar worden het er “sowieso weer meer dan vóór coronatijd”, stelt LKvV-voorzitter Denise van de Sant. “Studenten zijn het thuiszitten beu en willen via studentenverenigingen hun sociale leven op peil houden.”

De LKvV wil daarom in gesprek met universiteiten en gemeenten om te kijken of er meer plekken of nieuwe verenigingen bij kunnen komen. “Zonder financiële steun en de instemming van instellingen en gemeenten is het lastig om verenigingen op te richten of uit te breiden.” HOP, Josefine van Enk

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl