Lintje voor Sjoerd Dijkstra

Sjoerd Dijkstra is woensdag 22 oktober benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau vanwege zijn rol in het onderwijs en de organisatie van de TU. Dijkstra gaat met pensioen en kreeg het lintje tijdens zijn afscheidsreceptie.

Dijkstra was jarenlang universitair hoofddocent en onderwijscoördinator binnen de afdeling Delft Center for Systems and Control van de faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Materiaalkunde (3mE). Vele generaties studenten leidde hij op en begeleidde hij in hun studie.

Hij leverde belangrijke bijdragen aan een veelheid van toepassingen van de regeltechniek en was onder andere vakgroepbeheerder en secretaris van de ondernemingsraad.

Naast deze professionele activiteiten was hij zeer actief binnen verschillende maatschappelijke organisaties, waaronder Amnesty International en De Wereldwinkel.

Dijkstra ontving deze Koninklijke Onderscheiding uit handen van de heer Van Vliet, burgemeester van Lansingerland.  Dijkstra nam afscheid vanwege het bereiken van zijn pensioengerechtigde leeftijd.

Dijkstra was jarenlang universitair hoofddocent en onderwijscoördinator binnen de afdeling Delft Center for Systems and Control van de faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Materiaalkunde (3mE). Hij leidde vele generaties studenten op.

Hij leverde belangrijke bijdragen aan de regeltechniek en was onder andere vakgroepbeheerder en secretaris van de ondernemingsraad.

Naast deze professionele activiteiten was hij actief binnen verschillende maatschappelijke organisaties, waaronder Amnesty International en De Wereldwinkel. Dijkstra ontving de koninklijke onderscheiding uit handen van de heer Van Vliet, burgemeester van Lansingerland.