Lagere rente op studielening

De rente op studieleningen is gekoppeld aan het tarief dat de Nederlandse staat zelf moet betalen om te lenen op de kapitaalmarkt. Dankzij de lage inflatie en de stabiele economie was dat tarief afgelopen oktober op een na-oorlogs laagtepunt beland. Ook studenten met een studieschuld profiteren daar nu van. (HOP/F.S.)

Studenten met een studielening gaan vanaf 1 januari bijna een procent minder rente betalen dan vorig jaar. Minister Ritzen heeft het tarief verlaagd tot 5,67 procent. Op leningen van vijf of meer jaar geleden hoeft zelfs maar 4,02 procent betaald te worden.