ladder

MegabrainstormTer gelegenheid van het dertigjarig bestaan van Industrieel Ontwerpen wordt 22 januari onder meer een ‘megabrainstorm’ gehouden.

Prijs

Emeritus L&R-hoogleraar Schijve heeft de prestigieuze dr. John W. Lincoln Award uitgereikt gekregen tijdens de recente internationale conferentie van het Amerikaanse Air Force Research Laboratory. Hij kreeg de prijs vanwege zijn verdiensten voor de ‘structural integrity‘ van vliegtuigen.
Loos alarm

De Delftse politie is dinsdagnacht te vergeefs uitgerukt na een telefoontje uit een studentenhuis aan de Coenderstraat. Een van de studentes had gerommel op het dak gehoord. Toen ze uit het raam keek, meende ze een man te zien. Bij nadere inspectie door de politie bleek ze een schoorsteen voor een persoon te hebben aangezien.
E-mailstoring

Vanaf maandagmorgen tot dinsdagmiddag is de gehele faculteit Informatietechnologie en Systemen onbereikbaar geweest voor e-mailberichten. De centrale mailserver van de ITS-dienst automatisering en rekenfaciliteiten had het begeven en het herstel van de software bleek een tijdrovende operatie.
Formulier

Een nieuw formulier lijkt aspirant-studenten af te schrikken. Voor het studiejaar 2000-2001 heeft de Informatie Beheer Groep (IBG) het zogenaamde P-formulier geïntroduceerd. Daarmee kunnen studenten zich bij een opleiding aanmelden en tegelijk studiefinanciering aanvragen. Tot nu toe hebben zich maar elfduizend belangstellenden gemeld voor een universitaire studie. Vorig jaar januari waren dat er vijftienduizend.
Keurmerk

Opleidingen in het hoger onderwijs krijgen een keurmerk als ze genoeg kwaliteit leveren. Wie niet voldoet, ontvangt geen overheidsgeld meer. Het keurmerk geldt maar voor vijf jaar. Daarna moet een opleiding zich opnieuw bewijzen. Zo’n keurmerk is nodig, vindt minister Hermans, omdat er steeds meer uiteenlopende soorten opleidingen zullen ontstaan. Bovendienvraagt het buitenland om duidelijkheid over de kwaliteit van opleidingen. De Tweede kamer moet nog met dit voornemen akkoord gaan.

Megabrainstorm

Ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van Industrieel Ontwerpen wordt 22 januari onder meer een ‘megabrainstorm’ gehouden. Met 200 studenten, docenten en bezoekers wil men zich buigen over één probleem, dat uit eerder op de dag gehouden sessies is voortgekomen. Veejays, tekenaars en een cabaretier moeten de brainstorm gaan omlijsten. De gegeneerde ideeën moeten aan het einde van de dag in duidelijke schetsen neerslaan.
Prijs

Loos alarm