Kort Nieuws

MiljoenenDe 115 miljoen gulden die de verkoop van het Zuid-Hollandse elektriciteitsbedrijf oplevert, moet terug naar de burger.

Inbraak

Bij het audiovisueel centrum aan het Zuidplantsoen zijn woensdagnacht twee dataprojectoren gestolen. De waarde ervan bedraagt ongeveer twintigduizend gulden. Omstreeks kwart over een ’s nachts ontdekten surveillerende agenten de inbraak. De dieven kwamen binnen door een raam in te slaan.
Fellowship

Een fellowship van de Amerikaanse ingenieursvereniging IEEE is toegekend aan de Delftse hoogleraar dr.ir. A. van den Bos. Van den Bos is hoogleraar signaalverwerking bij de afdeling technische natuurkunde aan de faculteit TNW. Het fellowship, de hoogste graad van lidmaatschap, is hem toegekend op grond van zijn werk op het gebied van modelvorming en systeemidentificatie en de toepassing ervan in instrumenten.
Internationalisering

Met bijna 950 miljoen euro, oftewel dik twee miljard gulden, wil de Europese Unie de komende zeven jaar bevorderen dat meer studenten een deel van hun opleiding in een ander EU-lidstaat volgen. Het geld gaat naar het Erasmus-programma, het beurzenprogramma van de EU voor studenten die een tijdje over de grens willen studeren.
Engelstalig

Komende dinsdagmiddag van één tot twee houdt studentenfractie Oras een forum over Engelstalig onderwijs aan de TU, met onder anderen rector Wakker en onderwijshoogleraar Veen. Eén van de stellingen luidt: ‘Over 25 jaar is de TU volledig Engelstalig’.

Miljoenen

De 115 miljoen gulden die de verkoop van het Zuid-Hollandse elektriciteitsbedrijf oplevert, moet terug naar de burger. Ook studenten mogen ideeën aandragen voor een bestemming. In december worden inspraakavonden gehouden in Delft over wat de bewoners met het geld willen doen. Het streven is om het ‘structureel ten goede te laten komen aan meerdere Delftenaren’.
Inbraak

Fellowship