Kort nieuws

OpvolgerScheikunde heeft ir. A. van Deursen per 1 februari benoemd als waarnemend secretaris-beheerder. Hij wordt daarmee opvolger van dr.

‘Profil-papst’

Het Ere-diploma van het Generaal Snijders Fonds is in december uitgereikt aan de Delftse ir. L.M.M. Boermans van Lucht- en Ruimtevaart. Boermans ontving het erediploma in Soesterberg voor zijn verdiensten op het gebied van aerodynamica van zweefvliegtuigen. Zijn werk heeft geleid tot wezenlijke verbeteringen en veel fabrikanten van zweefvliegtuigen hebben inmiddels de weg naar Delft gevonden. In een Duits rapport werd Boermans onlangs zelfs aangeduid met de ‘Profil-papst aus Holland’. Het erediploma wordt uitgereikt aan personen in Nederland, die een bijzondere prestatie hebben geleverd in de lucht- en ruimtevaart.
Stage

De Delftse vereniging voor ontwikkelingssamenwerking en technologie, Ieder’een, organiseert in de komende weken een drietal lezingen over stage-ervaringen. In deze lezingen vertellen techniekstudenten over de ervaringen die zij hebben opgedaan tijdens stages in het buitenland. De bedoeling is om aankomende stagiaires beter voor te bereiden op hun verblijf in het buitenland, omdat daar volgens Ieder’een tijdens de studie bijna geen aandacht aan wordt besteed. Op 4 februari opent een student civiele techniek de lezingenserie met zijn ervaringen in Mozambique. Dat vindt plaats in café Het Noorden en begint om acht uur.
Diefstal

Vier Delftse studenten zijn door de politie aangehouden bij een poging een parkeermeter te stelen. De vier waren op zondagochtend vroeg bezig aan de Oude Delft de parkeermeter uit te graven, toen ze betrapt werden door een voorbijganger. Het met een betonblok uitgeruste gevaarte bleek te zwaar om mee te nemen op de vlucht en moest worden achtergelaten. De inmiddels gewaarschuwde politie kon de daders na een korte achtervolging oppakken. De parkeermeter had ter verfraaiïng van het studentenhuis moeten dienen.

Opvolger

Scheikunde heeft ir. A. van Deursen per 1 februari benoemd als waarnemend secretaris-beheerder. Hij wordt daarmee opvolger van dr. M.W.J. van den Esker, die in december overstapte naar het Bureau van de universiteit. Van Deursen was lange tijd directeur van het Faciltair Bedrijf maar stapte op naar aanleiding van reorganisatieplannen. Van Deursen is in de afgelopen twee jaar onder meer werkzaam geweest aan de universiteiten van Leiden en Eindhoven. Daarnaast heeft hij zich beziggehouden met het vormgeven van het Bedrijven Service Centrum. Van Deursen blijft waarnemend beheerder tot de clustering van de faculteiten doorgevoerd is.
‘Profil-papst’

Stage