Kleine brand bij Hogeschool Rotterdam

Een pand van de Hogeschool Rotterdam is ontruimd toen er op het dak een kleine brand ontstond. De brand was snel geblust. De hulpdiensten zijn weer vertrokken.

Zo’n driehonderd leerlingen, studenten en medewerkers moesten vanmorgen in allerijl de RDM Campus in Rotterdam verlaten toen er op het dak rook ontstond bij onderhoudswerkzaamheden. Maar de brand bleek niet zo groot.

Voor zover bekend is niemand gewond geraakt. Het gebouw is weer vrijgegeven, maar de lessen zijn voor vandaag geschrapt. “We wisten niet hoe lang het zou gaan duren”, zegt een woordvoerder van de campus.

In het pand werken de Hogeschool Rotterdam en het Albeda College samen aan technisch onderwijs. Ook enkele bedrijven huren er kavels.

Uiteraard haalden ze er Delta van deze week mee in de persoon van Yonna Welchen. Maar ook andere kranten ontdekten de Delftse beauties met brains en het moet gezegd: ze kozen tamelijk eensgezind. De Delftse editie van AD pakte vorige week vrijdag op de eerste pagina van het stadskatern uit met Cindy Habets, om op pagina 2 door te gaan met Elise Ruiter en Welchen.