Jansbrug houdt ‘na-KMT’ in herfst

Na de open week bij de Bond gooit ook Jansbrug haar deuren open voor niet-leden. Volgende week krijgen studenten vier dagen de kans Jansbrug te leren kennen en zich, na een afsluitend feest op donderdag, in te schrijven voor een Kennismakingstijd: de ‘na-KMT’.

Die sluit aan op de open dagen en duurt tot 10 december.

In vorige jaren sloot de na-KMT altijd aan op de Nowee, de open week die de kleinere verenigingen halverwege het studiejaar organiseren. ,,We wilden de na-KMT daarvan loskoppelen hebben gekozen voor een nieuwe opzet in de herfst”, aldus bestuurslid Floris Bennebroek.

In de Owee noteerde Jansbrug dit jaar 98 inschrijvingen, tegen 112 een jaar eerder. ,,We kregen 37 aanmeldingen van mensen die geen tijd hadden om KMT te lopen in de twee weken tussen de Owee en het begin van de colleges. We verwachten uit die studenten al een flink aantal belangstellenden voor de na-KMT.”

Bij de Bond zijn de open dagen intussen nog in volle gang. Het aantal deelnemers en nieuwe leden wil men volgende week pas bekendmaken, maar: ,,Er is veel belangstelling”, aldus een bestuurslid.

Volgende week krijgen studenten vier dagen de kans Jansbrug te leren kennen en zich, na een afsluitend feest op donderdag, in te schrijven voor een Kennismakingstijd: de ‘na-KMT’. Die sluit aan op de open dagen en duurt tot 10 december.