Ja/Nee

Boyan Slat, eerstejaars student lucht- en ruimtevaarttechniek, spreekt op 5 oktober op TEDx Delft. Met zijn concept Marine Litter Extraction werkt hij aan een oplossing voor het plastic afval in oceanen. In 2012 won hij de Best Technical Design Award van de TU Delft voor deze oplossing.

1 Naast de plastic soep in oceanen wil ik andere natuurproblemen oplossen.

2 Vanwege de drukte op L&R zet ik verder onderzoek op een lager pitje.

nee

3 Ik heb een actief studentenleven.

nee

4 Mijn oplossing heeft veel te maken met het thema van TEDx Delft: ‘Never Grow Up’.

5 Op welke vraag wil je terugkomen?

Op vraag 4. Voor mijn oplossing heb ik geprobeerd anders te denken dan men al vele jaren denkt. Het normale idee om de plastic soep in oceanen op te lossen is door met schepen en netten te werken. Maar wat ik doe is de vijand in mijn voordeel gebruiken. Ik zet het probleem om in een oplossing. Volgens mij zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn voor vele dingen. Gerelateerd aan het thema is dus dat ik niet in hokjes denk die andere mensen me opleggen. Je moet altijd vrij blijven denken.

Ben jij benieuwd naar Slats oplossing? Win twee kaarten voor TEDx Delft 2012 door een foto op de TU Delta Facebookpagina te uploaden gerelateerd aan het thema ‘Never Grow Up’.