Ongecategoriseerd

Ja/Nee

De nieuwe gezamenlijke master nanobiologie van de TU Delft en de Erasmus Universiteit Rotterdam is de eerste opleiding op dit gebied in Nederland. De studie combineert (nano)natuurkunde, biologie en geneeskunde en bestrijkt een heel nieuw onderzoeksveld.

Dertien studenten die eerder de bachelor nanobiologie volgden, beginnen aan de master. Bram Verhagen (21) is een van hen.

1. Nanobiologie is vrij nieuw omdat het nog niet lang mogelijk is biologie op moleculair niveau te bestuderen.
Ja

2. Nanobiologen passen natuur- en wiskunde toe om de complexiteit van cellen te begrijpen.
Ja

3. De studie is ontzettend belangrijk voor onderzoek op het gebied van gezondheid.

4. Nanobiologen gaan ziekten als griep en kanker genezen.
Ja

Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op stelling 3. Ik denk dat onze studie een bijdrage levert aan het verschaffen van meer inzicht in biologische systemen. Tijdens de bachelor deden we het laatste jaar in het kader van ons afstudeerproject al een half jaar onderzoek en in de master wordt daar ook veel tijd voor ingeruimd. Dat kan bijvoorbeeld bij het Kavli Instituut voor Nanoscience. Het is dus fundamentele wetenschap, we dragen niet zozeer direct bij aan het oplossen van medische problemen.”