Inzamelings actie voor Oekraïners in nood

Ruim tweehonderd studenten hebben zich verenigd in het collectief Students for Ukraine. Ook in Delft zamelen ze spullen in voor Oekraïners in nood.

Wil jij spullen doneren? Breng deze dan – verpakt in een tas – naar het centrale verzamelpunt: de Delta-redactie in de TU Delft Library. (Foto: Marjolein van der Veldt)

Luiers, maandverband, zaklampen en slaapzakken. Tientallen studenten van verschillende Nederlandse universiteiten verenigden zich de afgelopen dagen in het collectief Students for Ukraine om deze en andere goederen in te zamelen.

In een paar dagen tijd regelden ze transport en stelden ze een lijst op met producten waar behoefte aan is. Voor de verzamelde goederen staat een eerste bus klaar die volgende week naar Oekraïne vertrekt.

Doneren
Wil jij spullen doneren? Breng deze dan – goed verpakt in een tas – naar het centrale verzamelpunt: de Delta redactie. Tot en met vrijdag 4 maart ben je elke dag van 9.00 tot 17.00 uur welkom. Onze redactie vind je in de TU Delft Library op de begane grond. Neem de hoofdingang en volg bij binnenkomst de blauwe wand aan de linkerkant, ga de deur door en neem de trap naar beneden. De redactie bevindt zich aan je rechterhand.

• Klik hier voor meer informatie over Students for Ukraine.