Hollandse Signaal wil ‘strak tegen de TU aan’

Hollandse Signaalapparaten heeft al tientallen reacties binnengekregen op de advertentiecampagne waarin technici voor de nieuwe Delftse vestiging worden gevraagd.

Werkgelegenheid

Dit zegt vestigingsmanager E. Woonink, die de komst van het Hengelose bedrijf naar Delft voorbereidt. Het bedrijf startte vorig week een campagne waarin ,,hoog gekwalificeerde medewerkers met een elektrotechnische, (technisch-) natuurkundige en wiskundige achtergrond” worden opgeroepen te solliciteren.

Voor tijdelijke huisvesting is Hollandse Signaal op dit moment in onderhandeling met Vastgoedbeheer van de TU. Een speciaal daartoe in de arm genomen bureau onderzoekt de mogelijkheden voor de definitieve locatie, die eind dit jaar de deuren zou moeten openen.

Volgens Woonink wil Hollandse Signaal in ieder geval ,,strak tegen de TU aanzitten”. Delft Techpark en het zuidelijk deel van de TU-wijk noemt hij als aantrekkelijke plaatsen. Behalve met de TU werkt Hollandse Signaal ook veel met TNO-Fel. De samenwerking met TU en gemeente om vaste voet in Delft te zetten, verloopt volgens de manager goed.

Hollandse Signaal biedt plaats aan ongeveer dertig werknemers waarvan twintig de technische staf moeten vormen. Ook aio’s en studenten die stage willen lopen, zijn welkom. Het nieuwe pand wordt een kantoorgebouw; het R&D-werk moet vooral op de werkvloer van de partners plaatsvinden.

Belangrijkste motivatie voor het bedrijf om zich in de randstad te vestigingen is de beschikbaarheid van technisch personeel, dat niet graag naar Twente zou verkassen.

Hollandse Signaal presenteert zich morgen tijdens de jaarlijkse bedrijvendag in de Aula.

Werkgelegenheid