Hoe overleef ik….als Don Juan?

Zon op je bol en vlinders in je buik. Het is lente en de liefde viert hoogtij. Nu nog iemand versieren… Makkelijk zat!
Hou van jezelf en de wederpartij valt met bosjes voor je. Zelfvertrouwen is sexy.

Hou je rug recht en je kin omhoog. Zeg in de spiegel: “Ik mag er wezen.” (En meen het!) Maar sla niet te ver door in je liefde, want voor je het weet ben je een arrogante glijer.

Aai poesje
In de kroeg een tikkeltje onzeker naast alle doorgewinterde Don Juans? If you can’t beat them, join them. Maar pik alleen de nuttige moves: raak je doelwit af en toen aan tijdens het praten. Heel subtiel, gewoon een korte aai over de arm of het hoofd. Hartstikke spannend, en meteen een goede manier om te zien of die ander ook interesse heeft.

Ken ik jou niet ergens van?Je kúnt het proberen, een openingszin. ‘Damn! Waar kun je die ogen kopen?’ ‘Heb je slingers bij je? Dan kan ik je versieren.’ ‘Je hebt zeker wel een groot hart, want bij jou klopt alles.’ Of een echt originele: ‘Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin.’ Maar surprise: over het algemeen zijn die vooral doeltreffend als je níet wilt scoren. Wat wel werkt: grijp in als je ziet dat iemand haar lastigvalt. Als redder in nood schep je bergen vertrouwen.

Da’s ook toevallig!Zorg voor dezelfde interesses. Verdiep je van tevoren in zaken die vrouwen (of mannen) over het algemeen interesseren. Lekker eten, voorbestemming. Manolo Blahniks. Of auto’s, motoren en bier, natuurlijk. Vraag eerst haar mening, dan zit je veilig. Maar laat je ook hier weer niet al te erg meevoeren: je moet niet verwijfd (of juist mannelijk) worden en vooral ook jezelf blijven. Tip: vermeld je bijzondere bezigheden en vertel erover met humor en zelfspot. Parachutespringen of je pilotenopleiding. Moet je die van tevoren wel even waarmaken, natuurlijk.

Vertel…De aller-, allergrootste afknapper voor bijna iedereen, is iemand die alleen over zichzelf praat. Dus toon interesse! Stel vragen, laat zien dat je haar of zijn mening waardeert. Zorgt meteen voor een gesprek op niveau, en dat kan reuze aantrekkelijk zijn… Exclusief voor de mannen: praat ook met haar vriendinnen en zorg dat ze je leuk vinden. Op het moment dat je verovering aan je twijfelt, kletsen zij haar wel om. Onzeker hoe de vlag er na de eerste date bij hangt? Laat áltijd wat van je horen! Eén vleiend sms’je kan ‘t ‘m net doen.

Spaanse vlieg
Je kunt het proces een handje helpen. Meteen naar een pilletje grijpen gaat misschien wat ver, maar wat dacht je van een halve kop grapefruitsap met een half kopje warme appelsap en een halve theelepel kaneelpoeder? Schijnt voor Casanova heel goed gewerkt te hebben. Google op ‘liefdesdrank’ en je vindt nog tientallen recepten die succes ‘garanderen’.

Jouw mandje of het mijne?
Maar wáár doe je dat nou, versieren? Nou, overal natuurlijk! Een verrassende plek biedt de grootste kans op succes. De supermarkt, bijvoorbeeld, of de trein. Wat niet wegneemt dat de kroeg ook nog altijd héél goed werkt.

Daar zit een luchtje aan
Het meest verleidelijke parfum voor vrouwen is sinds jaar en dag ‘Chanel No. 5’ van Chanel. Voor mannen lijkt dat nooit onderzocht, maar zanger Usher ontwikkelt momenteel een geurtje dat mannen meer zelfvertrouwen moet geven en (daardoor?) vrouwen in bed lokt. (JH)

The Casimir Research School, in which TU Delft and Leiden University are partners, has received 100,000 euro from Josina Casimir-Jonker, the widow of physicist Hendrik Casimir. The gift is in honor of the first anniversary of the research school, and in remembrance of the founder of the Casimir-effect, who would’ve been 100-years-old this year. The money is earmarked for the Hendrik Casimir Fund, which supports the educational pursuits of MSc students.