Gemeente krijgt kunstwerk cadeau

De TU ontplooit volgend jaar bovendien twee andere activiteiten in het kader van het lustrum van de stad. De universiteit haalt het Tros-televisieprogramma ‘Te land, ter zee en in de lucht’ naar Delft, zodat wellicht studententeams tegen ‘burgerteams’ in het krijt kunnen treden. Daarnaast organiseert de TU een Technology Day waar oud-studenten (alumni) de gelegenheid krijgen ‘de laatste stand van de technologie’ te zien. Deze activiteit zal daarna jaarlijks herhaald worden, zo is de bedoeling. (R.M.)

Richard Meijer

De TU schenkt volgend jaar een kunstwerk aan de gemeente Delft. Dit ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van de stad. Het kunstwerk moet een plaats krijgen op het plein voor het station. Het college van bestuur heeft eredoctor en voormalig IO-hoogleraar Wim Crouwel gevraagd een commissie te leiden die een kunstenaar moet uitzoeken.

Richard Meijer