Feest bij station Delft

Hardlopen door de Delftse treintunnel? Potje pannavoetbal in de Prinsenhofgarage? Beetje chillen met popbands? Kom dan zaterdag 20 januari naar het stationsgebied.

(Foto: Justyna Botor)

• Delftsch Studenten Corps (Phoenixstraat 30)

Op het dakterras van het corps is een foto-expositie te zien: ‘Spoorzone toen en nu’. Met hapje en drankje van 12.00 uur tot 17.00 uur.

• De Bagijnetoren (Phoenixstraat 85)

Laat je opsluiten in de Escaperoom. Open van 12.00 uur tot 17.00 uur.

Kijk voor het volledige programma op feestindespoorzone.nl

Het spoorviaduct is weg. De spoortunnel, de Prinsenhofgarage en de fietsenstallingen zijn gereed. Tijd voor een feest in de Spoorzone, vindt de gemeente Delft. Van 10.30 uur tot 21.30 uur is er in en rondom het station van alles te doen. Er zijn activiteiten op verschillende locaties:

• Willem van Oranjetunnel

Naast de tunnelbuis waar al treinen in rijden, ligt nog een tweede die onlangs is opgeleverd. Voordat die wordt ingericht, kun je meedoen aan de eerste én laatste Delftse Treintunnelloop van 4,6 kilometer. Schrijf je snel in want drie van de vier lopen zijn al uitverkocht. Aanmelden kan tot en met 18 januari. Entree: J.C.  van Markenplein.

• Prinsenhofgarage

Naast de spoortunnel is een ondergrondse parkeergarage gebouwd van twee verdiepingen. Vanaf begin maart gaat hij open en er is plek voor 650 auto’s. Op een van die verdiepingen is zaterdag van 12.00 uur tot 18.00 uur een ‘Underground Jam’, met skate, scoot (spel met stuntsteps), flatland (stunts met BMX-fietsen), panna, dans en Science Centre workshops. Entree: Kampveldweg.

• Bolwerk

Naast het stadskantoor en het station verrijst zaterdag een evenemententerrein voor een afsluitend feest van 16.45 uur tot 21.30 uur. Er staat een verwarmde tent en er zijn foodtrucks. Een 3D laser animatieshow laat het stadsbeeld van vroeger zien en je kunt genieten van de popbands Pick One en Banana Rivals en van de Free Academy Bigband.

Bijzonder op deze plek zijn twee pijlers die bewaard zijn gebleven van het spoorviaduct. Tijdens de sloop heeft Delftenaar Simon Huiberts hiervoor actie gevoerd en is dit stel op het nippertje behouden. Er is een pijlermonument van gemaakt dat om 18.00 uur wordt onthuld. Op panelen staan foto’s van en verhalen over het viaduct.

• Delftsch Studenten Corps (Phoenixstraat 30)

• De Bagijnetoren (Phoenixstraat 85)

Laat je opsluiten in de Escaperoom. Open van 12.00 uur tot 17.00 uur.

Kijk voor het volledige programma op feestindespoorzone.nl

Zo gaat het worden. (3D animatie: Spoorzone Delft)
Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl