Twee deeltijd-hoogleraren van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart die een aanstelling hadden bij Fokker, kunnen niet aan de slag in het nieuwe Fokker Aviation.
Daarnaast moet een klein aantal studenten de stage bij Fokker afbreken.
,,Ik had ook niet echt gerekend op een plaatsje in het nieuwe Fokker Aviation. Daar is geen ruimte voor onderzoek”, zegt de 59-jarige prof.ir. P.A. van der Schee, die misschien gebruik kan maken van een afvloeiingsregeling.
Van der Schee is van mening dat het net zo goed de andere kant op had kunnen gaan met Fokker: ,,Er was een moment dat een doorstart mogelijk was. Hetzij als Fokker alleen, danwel met een partner. Het laatste scenario was winstgevend, maar helaas, het vertrouwen van de overheid was weg.”
Van der Schee betreurt het dat het verdwijnen van Fokker nu zo definitief is. ,,Andere Europese vliegtuigbouwers waren altijd jaloers op onze infrastructuur.” Wat het faillissement voor zijn aanstelling aan de TU betekent, weet hij niet. Dekaan Van Ingen kan hierover evenmin informatie verstrekken.
Verdere gevolgen hebben de nieuwe ontwikkelingen voor L&R nauwelijks. Zoals reeds eerder aangekondigd zal de faculteit zich nu extra inspannen scholieren te overtuigen van de waarde van de studie en om contacten te leggen met de internationale vliegtuigbouwindustrie. Prof.dr.ir. J.L. van Ingen: ,,En dat laatste zou wel een makkelijker kunnen gaan, nu Nederland niet langer een concurrent is.”
Op de vakgroep vormgeving, fabricage en materialen van prof.ir. L.B. Vogelesang heeft het eerste extra werk zich al aangediend. Vogelesang: ,,Het overeind gebleven Fokker Ruimtevaart heeft ons verzocht een stuk werk voor hen te doen dat ze voorheen uitbesteedden aan Fokker Engineering.” (J.O.)
Twee deeltijd-hoogleraren van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart die een aanstelling hadden bij Fokker, kunnen niet aan de slag in het nieuwe Fokker Aviation. Daarnaast moet een klein aantal studenten de stage bij Fokker afbreken.
,,Ik had ook niet echt gerekend op een plaatsje in het nieuwe Fokker Aviation. Daar is geen ruimte voor onderzoek”, zegt de 59-jarige prof.ir. P.A. van der Schee, die misschien gebruik kan maken van een afvloeiingsregeling.
Van der Schee is van mening dat het net zo goed de andere kant op had kunnen gaan met Fokker: ,,Er was een moment dat een doorstart mogelijk was. Hetzij als Fokker alleen, danwel met een partner. Het laatste scenario was winstgevend, maar helaas, het vertrouwen van de overheid was weg.”
Van der Schee betreurt het dat het verdwijnen van Fokker nu zo definitief is. ,,Andere Europese vliegtuigbouwers waren altijd jaloers op onze infrastructuur.” Wat het faillissement voor zijn aanstelling aan de TU betekent, weet hij niet. Dekaan Van Ingen kan hierover evenmin informatie verstrekken.
Verdere gevolgen hebben de nieuwe ontwikkelingen voor L&R nauwelijks. Zoals reeds eerder aangekondigd zal de faculteit zich nu extra inspannen scholieren te overtuigen van de waarde van de studie en om contacten te leggen met de internationale vliegtuigbouwindustrie. Prof.dr.ir. J.L. van Ingen: ,,En dat laatste zou wel een makkelijker kunnen gaan, nu Nederland niet langer een concurrent is.”
Op de vakgroep vormgeving, fabricage en materialen van prof.ir. L.B. Vogelesang heeft het eerste extra werk zich al aangediend. Vogelesang: ,,Het overeind gebleven Fokker Ruimtevaart heeft ons verzocht een stuk werk voor hen te doen dat ze voorheen uitbesteedden aan Fokker Engineering.” (J.O.)
Comments are closed.