Opinie

Email-debat

Een cadeautje van een ton voor de 750-jarige stad Delft. Wat zou de Technische Universiteit kunnen weggeven? Op die vraag kregen wij een paar reacties.

Maar eerst Bart Bozon (bozon@dimes.tudelft.nl) : ,,Leuk idee hoor dat Emaildebat, maar wat is de meerwaarde vergeleken met de ingezonden brieven? Wil je het echt op gang brengen zorg dan dat je de ingezonden mails met Netscape of zo kunt bekijken.” (Antwoord: De meerwaarde ligt in de lage drempel; bij gebleken behoefte overwegen we een bulletin-board.)

De Delftse Opera Compagnie (opera@fac.tn.tudelft.nl) heeft een zenuwachtige penningmeester : ,,Hoogstwaarschijnlijk zou de gemeente zeer content zijn als de begroting van de opera Francois Guyon dekkend gemaakt zou worden, zodat dit spektakel doorgang kan vinden. Hiervoor is ongeveer een ton nodig (de laatste vijftien procent). Deze produktie is niet alleen een van de grootste projecten van het stadsjubileum (georganiseerd door TU-studenten!), maar zal ook landelijke uitstraling hebben, onder andere door uitzending op Radio 4.”

Wim Penninx (w.h.penninx@mp.tudelft.nl) doet een andere suggestie: ,,De TU zorgt voor een een Internet-toegang voor lagere en middelbare scholen: vijftigduizend gulden aan hardware op scholen en hetzelfde bedrag voor organisatie van een zinvol gebruik. Tevens plaatst de TU informatie over de lagere en middelbare scholen van Delft op de machines van Digitale Stad Delft (op de machines van de TU wordt dit een te specifieke regio-doelgroep).”

En deze cadeautip komt van Wiebe Schipper (avtstag2@mep.tno.nl) : ,,Een horizontale roltrap (type-Schiphol) Delft Station CS-TU wijk. ’s Morgens heen, ’s middags terug.” Als alternatief stelt hij voor de fietsroute station-TU te verbeteren. ,,Er loopt al een prachtige route langs het spoor over de Zuidwal (dus geen gevaarlijke oversteek). Betere bewegwijzering of directe aansluiting op (een nieuwe?) uitgang van de NS-fietsenstalling kan deze route laten uitgroeien tot de fietsslagader van Delft.”

Delta@tudelft.nl vraagt voor het volgende Email-debat commentaar op de onderzoeksconclusie (zie Delta 33) dat bijbaantjes nauwelijks gevolgen hebben voor het studietempo van studenten. Pas bij meer dan twintig uur in de week zou er studievertraging optreden. Klopt dit?

Doe mee aan het Email-debat.

/strong>

Doe mee aan het Email-debat.