Elektro voldoet aan ABET-kwaliteitsnorm

Elektrotechniek kan zich meten met vergelijkbare Amerikaanse ingenieursstudies.GelijkwaardigDe Amerikaanse accreditatiecommissie ABET heeft de opleiding deze week een verklaring van substantial equivalency gegeven.

De ABET-commissie bracht voor de zomer al verslag uit van haar visitatiebezoek. Toen werd ook duidelijk dat Elektro ruim voldoet aan de criteria: het programma zit volgens ABET goed in elkaar, studenten en wetenschappelijke staf hebben een hoog niveau. Maar de Amerikanen stelden ook dat de subfaculteit meer jonge en vrouwelijke onderzoekers moet aannemen.

Elektro is na Lucht- en Ruimtevaart de tweede TU-opleiding die is ‘goedgekeurd’ door de ABET. De TU wil iedere faculteit aan zo’n internationale beoordeling onderwerpen.

Elektrotechniek kan zich meten met vergelijkbare Amerikaanse ingenieursstudies.
Gelijkwaardig

De Amerikaanse accreditatiecommissie ABET heeft de opleiding deze week een verklaring van substantial equivalency gegeven. ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) mag buitenlandse opleidingen niet officieel accrediteren, maar de verklaring van gelijkwaardigheid houdt hetzelfde in: Elektro voldoet aan de maatstaven van de kwaliteitscommissie. En als de opleiding niet in Delft maar in de Verenigde Staten had gestaan, had ze de bijbehorende geloofsbrieven gekregen.