Delta wint prijs voor beste studentverhaal

Delta heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie beste studentenverhaal op het Kringcongres van hogeschool- en universiteitsbladen, dat donderdag 21 maart aan de Universiteit Twente plaatsvond.

Het artikel Avontuur in Afrika, geschreven door Connie van Uffelen, werd door de jury geprezen vanwege het verhalende karakter. Het gaat over een groep studenten die tijdens hun stage in Mozambique wordt overvallen. Ook het feit dat Delta het niet bij een anekdote liet, maar het artikel uitbreidde met tips van een veiligheidsexpert, werd door de jury gewaardeerd.

De tweede prijs won het Nijmeegse blad Vox met een reportage over positieve straatkunst. De derde prijs was voor het Groningse Hanzemagazine met een portret van singer-songwriter Martyn Ell.

De jury bestond uit ‘wiskundemeisje’ Ionica Smeets, blogger Bert Brussen en student Lars de Kruijf. Aan de prijs is een geldbedrag van €500 verbonden.