De winnaar

“Zo zeg, ik heb nu wel genoeg kroegen gezien, wat jij?””Duh, en als ze nu leuk waren.””Nou ja, sommigen vielen toch wel mee?””O ja, welke dan?””Nou, De Engel was bijvoorbeeld prima.

Leuke barman ook.”

“Mmm, da’s waar, maar in Café 28 was echt alles verschrikkelijk.”

“Of Altijd Gezelligheid, daar durf ik echt nooit meer naar binnen.”

“Met zijn vieze eieren! Maar jij wilt best nog een keer naar De Pelicaan toe, toch?”

“Ja dat dan weer wel! En als je maar met genoeg mensen bent is natuurlijk iedere kroeg leuk%”

“Precies, koffie dan maar?”

“En dan te bedenken dat we bij lange na niet overal geweest zijn.”

“Vind maar eens een kroeg in Voor- of Buitenhof.”

“Ik heb ergens gehoord dat de afhaalbalie van de Chinees in Tanthof als café fungeert.”

“Zeker van dezelfde persoon die vertelde dat er een studententafelvoetbalcompetitie draait in Café Erciyes?”

“Nu je het zegt, die vertelde ook dat De Anne Bar van de eigenaar van De Nieuwe Prins is, maar die bar doet ‘ie alleen open als ‘ie er zin in heeft. Daarom kwamen we er nooit in.”

“Moeten we trouwens niet een soort afsluiter van Kroegtijgers bedenken?”

“Wat voor iets dan, een niet bestaand café ofzo? Eén april was vorige week, hoor.”

“We zouden een winnaar kunnen kiezen en die een prijs geven.”

“Ze zien ons al aankomen.”

“Volgens mij vinden ze het echt leuk.”

“Mij best, welke kroeg dan?”

“Van Ouds, mwah, De Caroussel, mwah, De Plataan misschien?”

“Zou kunnen, maar wat denk je van De Joffer?”

“Ja, De Joffer! Met barmannen René of Bart en de grote pot Japanse mix! Met kapper Jaap en taxichauffeur Ronald aan de bar, met de fijne muziek en de gevarieerde collectie stamgasten!”

Een trofee armer en vijf gratis (!) drankjes en een afspraakje met barman Bart rijker verlieten twee tevreden tijgers een paar uur later de Nieuwstraat.

Tip 1. Café Erciyes

2. De Anne Bar

3. At Jody’s

Top 1. De Joffer

2. De Pelicaan

3. De Engel

Flop 1. Altijd Gezelligheid

2. De Nieuwe Prins

3. Cafe 28

“Zo zeg, ik heb nu wel genoeg kroegen gezien, wat jij?”

“Duh, en als ze nu leuk waren.”

“Nou ja, sommigen vielen toch wel mee?”

“O ja, welke dan?”

“Nou, De Engel was bijvoorbeeld prima. Leuke barman ook.”

“Mmm, da’s waar, maar in Café 28 was echt alles verschrikkelijk.”

“Of Altijd Gezelligheid, daar durf ik echt nooit meer naar binnen.”

“Precies, koffie dan maar?”

“En dan te bedenken dat we bij lange na niet overal geweest zijn.”

“Vind maar eens een kroeg in Voor- of Buitenhof.”

“Moeten we trouwens niet een soort afsluiter van Kroegtijgers bedenken?”

“We zouden een winnaar kunnen kiezen en die een prijs geven.”

“Ze zien ons al aankomen.”

“Volgens mij vinden ze het echt leuk.”

“Mij best, welke kroeg dan?”

“Van Ouds, mwah, De Caroussel, mwah, De Plataan misschien?”

“Zou kunnen, maar wat denk je van De Joffer?”

Tip 1. Café Erciyes

2. De Anne Bar