De Kantlijn

Kuren vertoonden ook de rugbyladies van THOR tegen De Margrieten. Als gevolg van een uitgesteld kampioensfeestje de avond tevoren, liep het spel niet zo goed, meende Birgitta Putters. Een krappe overwinning van 65-0 was het gevolg. ,,De Margrieten bleven voor ons gevoel steeds stilstaan, we hadden gewoon door moeten lopen”, vatte zij achteraf de wedstrijd ’teleurgesteld’ samen. Ook de mannen hadden te kampen met de gevolgen van hun gelijktijdig gehouden promotiefeestje. Zij kregen op hun broek van URC, met 46-3.

DSR-C was vrij en kon even bijkomen van alle nederlagen tot nu toe. Vanavond wacht hen, in het gevecht tegen het nulpunten-syndroom, de zware (uit-)wedstrijd tegen HRC.

De hockeybroeders en -zusters van DSHC kunnen hun draai nog niet vinden in de overgangsklasse. De heren verloren ook hun tweede wedstrijd, met 3-2 van Alkmaar. De dames verging het niet veel beter. Na de 1-5 van vorige week bleken nu de Groningse Studs met 5-0 te sterk. Naweeën van hun, in mei reeds gehouden, kampioensfeestjes?

De Virgiliaanse Dopie% beginnen zich daarentegen al aardig thuis te voelen in de eerste klasse. Na een aarzelend begin, met een kleine nederlaag en een gelijkspel, werd achtereenvolgens twee keer gewonnen: van Warande, met 5-1, en Forescate, met 4-2.

Ook de Paal Centralers in korfballand vergaat het goed. Althans het eerste team, want dat won de eerste twee duels overtuigend. Totaalscore: 29-5. Het tweede daarentegen scoort bedroevend en sluit vooralsnog de ranglijst met nul punten.

De eerste editie van de Grote Plas Competitie staat weer op stapel. Dit door De Delvers georganiseerde fenomeen bestaat uit zes trimlopen en drie verschillende parcoursen, die elk twee keer gelopen kunnen worden. Woensdag staat het klassiek parcours (2,5 en 5,1 kilometer) voor het eerst op het programma. De start is om half vijf vanaf de theeschenkerij Het Rieten Dak, aan ’t Aan ’t verlaat (inl. 2158781, Saskia).

Zondag kun je kiezen uit de reeds eerder in de Delta beschreven audio-estafetteloop , lopen en fietsen met Tom Egbers aan je kop, en het Open Delft dartskampioenschap in restaurant De Buitenhof. Voor dames, heren en koppels, maar zonder Tommie Egbers. Er worden ook geen moeilijke vragen gesteld na afloop, wel mooie geldprijzen uitgereikt aan de beste pijltjesgooiers. Het totale prijzengeld bedraagt 3500 gulden. Meer informatie? Bel 2578821. Vraag dan meteen even hoe laat het begint. Voor de estafetteloop kun je je als drietal melden tussen twaalf en een uur op complex Woudesteinin Rotterdam, met fiets en walkman.

Tot slot: het derde evenement in het kader van de Studenten Steden Cup ’96/’97 vindt plaats op 26 en 27 oktober, in Leiden. Voor rugbyers (071-5133035). (J.T.)

Na het Diekstra-syndroom heeft nu ook het Babangida-syndroom wortel geschoten in de Nederlandse (sport-)samenleving. Ide Gerrits, van Ariston ’80 , vertoonde volgens een plaatselijke krant ernstige verschijnselen hiervan toen hij zaterdag in de wedstrijd tegen DUNO voor een ‘leeg doel’ miste. Logisch, er stond nog een keeper in. Na de thee compenseerde hij de flater met een puike treffer van buiten het strafschopgebied, die de eindstand op 1-1 bracht.