De kantlijn

Intussen werkten de Ultimate frisbeeërs van Force Elektro zich op de golven van de wind, op eigen (TU-)terrein, op naar de derde plaats in de veldcompetitie. Daar blijven ze ook staan want het was de laatste speeldag van het buitenseizoen. Binnenkort gaat het team vrolijk verder in de zaal.

Daar zijn de volleyballers al een tijdje in bezig. De dames van Ariston (eerste klasse) haalden drie thuisoverwinningen, 3-1, 3-0 en 3-2. Op hetzelfde niveau begonnen ook de heren van Punch met drie zeges, waarvan ééntje slechts twee punten opleverde. De laatste wedstrijd, tegen DAC, ging met 3-2 verloren.

Op het veld deden de Delftse rugbyers een gooi naar de titel op het NSK in Leiden. De gastheren versloegen de TU-ploeg, vorig jaar nog glorieus winnaar, verrassend in de kruisfinales met 16-5. ,,Dat is in geen 25 jaar meer gebeurd”, liet een trotse organisator Robert-Jan Vencken weten. De Delftse ploeg verscheen overigens verzwakt binnen de lijnen. Uiteindelijk won het hoofdstedelijke Ascrum de finale en mocht Delft zich tevreden stellen met de derde plaats door winst op Utrecht. De Delftenaren boden de winnende ploeg een zelfgeknutselde bokaal aan, waarin zich het oudste rugbygras van Nederland zou bevinden. Ooit stond de Delftse studentenrugbyvereniging aan de wieg van de Nederlandse rugbybond.

Meer NSK valt er te beleven op zaterdag ( halve marathon , Rotterdam; tel. 010-4258388) en op vrijdag tot en met zondag ( individueel zeilen , Heeg in Friesland, tel. 043-3631657). Van 15 tot en met 17 november staan de NSSS-kaderdagen in Tilburg op het programma. Er zijn voorlopig geen NSK’s gepland in Delft.

De voetballers van Ariston ’80 deden goede zaken door hekkesluiter Postalia te verslaan. Overigens was de winst op de puntloze Hagenaars minimaal: 1-0. Met acht punten uit zeven duels doen de zaterdagtrappers het ietsje beter dan de zondagvoetballers van Taurus dat met vier uit zes in de onderste regionen vertoeft. Maar die spelen dan ook twee klassen lager. Anderhalve week geleden boekte Taurus de eerste zege middels een klinkende 4-0 tegen het Haagse Marathon.

In de hockeywereld probeerden de heren van Dopie zich te herstellen van de nederlaag met hoog PSV-Feyenoord-gehalte, een week eerder tegen Forward (1-5). Dat lukte niet helemaal. Ook Zwart-Wit bleek, met 3-2, te sterk voor de Virgilianen.

Een niveautje hoger haalde DSHC een punt weg bij EMHC (1-1), terwijl de vrouwelijke collega’s een zege boekten op MEP (2-1). Zowel de dames als de heren staan op zeven uit zes.

Terug naar rugby. De dames van THOR blijven maar doorgaan met het aanrichten van ‘slagvelden’ door heel Nederland. Vorige week werden de Bassets uit Sassenheim, die zich nota bene hadden versterkt met THOR-international Margreet Hibma, met79-0 verslagen. De eerste try werd gescoord door de van een zwangerschap teruggekeerde Marjolein de Hoog.
(J.T.)

Voor het eerst sinds jaren werd de prestigieuze roeiregatta in Boston, van de MIT naar Harvard, gecancelled vanwege een met zware regenbuien gepaard gaande hurricane. Pech voor de, door de TU gesubsidieerde, TU-Acht . Meer hierover elders op deze pagina.

(J.T.)