De Kantlijn

Je kunt hoogspringen of je kunt laag springen, maar de Grote Plas Competitie van de Delvers gaat altijd door. Barre kou noch duisternis houden de deelnemers tegen. In december zorgde vroeg invallende schemering ervoor dat de laatste lopers onzichtbaar waren bij binnenkomst. Dat mocht de pret niet drukken. Net zo min als op 8 januari, toen bij zes graden onder nul het klassieke parcours in de Delftse Hout voor de tweede maal op het programma stond. Met een record aantal deelnemers. Bij afwezigheid van eeuwig winnaar Henri Havinga greep zijn broer Fred maar eens de eerste prijs. Hoogste TU-Delftenaar was Henk Nugteren (Scheikunde) die derde werd. Bij de vrouwen werd Daphne Parlevliet de weinig verrassende winnares. Parlevliet en (Henri) Havinga leiden het algemeen klassement na vier lopen.

In Egmond werd op 12 januari door een groepje oud-Delvers meegedaan aan de halve marathon aldaar. Bas van Aken had, om de trein te kunnen halen, geen tijd meer gehad om zijn sokken aan te trekken en liep met blote voeten in zijn schoenen. Op het strand ontdeed hij zich van zijn schoeisel. Meters vóór de finishlijn wierp hij zijn schoen met tijdwaarnemingschip over de streep, waarmee hij zijn eindtijd tot 1.30 terugbracht.

Voor deelname in Delversverband aan een estafetteloop in Londen, op 15 februari, worden nog enkele ‘loslopende’ liefhebbers gezocht. Aanmelden kan tot maandag op 2120809.

Het blijft maar goed gaan met de volleyballers van Punch (heren) en Ariston (dames). Punch won met 3-0 van Graficon/Donar 2 en zag concurrent VOIJ twee punten verliezen tegen Thor. De andere concurrent, DAC, won zijn wedstrijdje wel en staat nu tweede met 28 uit 11, twee punten achter Punch. Half februari staat het treffen met DAC op het programma. VOIJ is de tegenstander van Punch op de laatste speeldag. Maar dan is Punch natuurlijk allang kampioen.

,,We hebben gewoon met 3-0 gewonnen”, is de bijna verontwaardigde reactie van Pascale Beljaars op de vraag naar het resultaat van Ariston afgelopen weekeinde. ,,Het draaide heel goed”, vat zij het duel tegen het Leidse studententeam LUSV kernachtig samen. Na de promotie van twee jaar geleden, van de tweede naar de eerste districtsklasse, deed het team vorig seizoen al een serieuze gooi naar een nieuwe promotie. Een inzinking rond de Kerst gooide roet in het eten. Dit seizoen staat de ploeg, precies halverwege de competitie, met 30 uit 11 glorieus bovenaan. WVV en Thor volgen op één punt.

Het district Delft van de Nederlandse Bridge Bond bestaat in 1997 dertig jaar. Ter ere daarvan vindt op 22 februari een groot openingstoernooi plaats in restaurant Fleuresto bij de bloemenveiling in Honselersdijk. Er is plaats voor 180 paren.Aanmelden voor deze megadrive kan tot 1 februari. Celina Verreck (070-3960108) weet hoe je dat moet doen.

In een tijd dat een zogenaamde ‘schaats-Belg’ uit Den Haag de sportieve eer van onze Zuiderburen probeert hoog te houden, wekt het geen verbazing dat er ook Nederlanders aan de Vlaamse indoorkampioenschappen atletiek mogen meedoen. Dat komt goed uit, want zodoende kon TU-studente Monique de Wilt , in Gent, haar eigen record polsstokhoogspringen verbeteren met liefst 19 centimeter. Het oude record stond op 3.41, dit keer haalde ze 3.60.