De Kantlijn

Dan doen de zaalvoetballers van Tutor het de laatste tijd beter. In de competitie werd Fonteyn/H met 7-5 verslagen en voor de beker werden de semi-studenten van Concordia met 10-6 aan de kant geschoven. Dat was meteen de revanche op de verloren finale in het grote TU-zaalvoetbaltoernooi, twee maanden geleden. Ook de dames doen het niet slecht. Zij bekerden tegen de Mazzel Stars en wonnen met 8-4. In de competitie speelden de Tutor-dames met de onwaarschijnlijke zaalvoetbaluitslag van 0-0 gelijk tegen het Heulse Quintus.

De hockeyers beginnen langzamerhand ook weer op volle competitietoeren te raken. De heren van de Delftsche Studenten Hockey Club overklasten vorige week stadgenoot Ring Pass, maar de cijfers waren minimaal: 1-0. Zondag sloegen de studenten een goede slag. Zelf wonnen ze met 3-0 van Tempo, terwijl concurrent Cartouche uit Voorburg thuis de punten moest laten aan, nota bene, Ring Pass (1-2). Delftenaren helpen elkaar, nietwaar? DSHC staat twee punten voor op Cartouche met nog zeven wedstrijden te gaan. De vrouwen van DSHC zijn ook al op weg naar het kampioenschap. Zij versloegen Spirit met 6-0.

De Rugby broeders van DSR-C kregen met 47-19 flink klop van de Haagsche Rugby Club.

Binnenkort mogen de ultimate frisbeeërs (schijven gooien in groepsverband) van Force Elektro ook al het veld op. De indoorcompetitie werd afgesloten met een fraaie tweede plaats. Crunch uit Amsterdam werd kampioen en promoveert naar de (landelijke) eerste divisie.

Studenten korfbal club Paal Centraal deed mee aan het Europese Studenten Kampioenschap in Brussel. De Delftenaren eindigden in een deelnemersveld van 24 ploegen op de 13e plaats. Zij wijten dit aan ‘een beetje pech’. Winnaar van het toernooi werd Twente dat in de finale Leuven de baas bleef.

Er werd vorige week een stevig robbertje ge bridge d tijdens het door Prometheus georganiseerde TU-kampioenschap . Het spel was topintegraal op basis van parentelling. Truus Schreuder en Ruud Ruiterman werden winnaars met een score van 64,96 procent. Gerard van den Berg en Emile Hendriks mogen als hoogst geëindigd TU-paar de Delftse universiteit vertegenwoordigen tijdens het OCW-sporttoernooi in Zoetermeer, op 7 juni.

Landskampioene schaken , Marisca Kouwenhoven , speelde twintig simultaanpartijen op de haar welbekende faculteit van Natuurkunde. Ze speelde twee keer remise en verloor één partij.

Vooruit, nog één keer Anke-Jannie Landman : zij werd zevende op de Open Nederlandse kampioenschappen shorttrack .

Maandag wordt begonnen met de voorjaars tennistraining op het Sportcentrum. De training is voor beginners, gevorderdebeginners, beginnende gevorderden, gevorderden en wedstrijdspelers. Op 20 maart begint een speciale training voor vergevorderde spelers (B-/C-niveau).

Op dezelfde dag houdt de studievereniging van Materiaalkunde, het Gezelschap Tubalkaïn, een symposium over materialen in de sport. Plaats: zaal A, aanvangstijd: 9.00 uur (tel 2245). Volgende week meer aankondigingen. (J.T.)

Sportnieuws voor maandag 14.00 uur doorbellen, -sturen of -mailen naar de redactie. Voor adres zie colofon.

Eindelijk werden de voetballers weer eens losgelaten in de spreekwoordelijke groene wei. Ariston ’80 was vrij, maar Taurus moest aan de al even spreekwoordelijke bak. De ambitieuze eersteklassers verloren met 7-2 van Te Werve en kunnen hun kampioensaspiraties in de ijskast zetten. De achterstand op koplopers VVM en Oranjeplein bedraagt nu 14 punten.