De Kantlijn

Studenten waren er niet afgekomen op die andere ronde van Delft, de eerste Delftstedentocht , een gecombineerde wandel- en OV-tocht door de stad. Die hadden natuurlijk gezien dat een deel van het parcours met (TU-)lijn 63 moest worden afgelegd. En die rijdt niet op zondag. Bovendien moesten vele sportieve studenten dit weekeinde weer aan de slag in de diverse teamsportcompetities.

Zo leed Dopie , debuterend in de eerste klasse van het hockey, zijn eerste nederlaag, 0-2 uit bij Tempo.

De voetballers van Taurus startten ook niet sterk. Bij het Haagse Postalia werd de eerste competitiewedstrijd met 2-1 verloren. Het gepromoveerde Ariston ’80 deed het in de vierde klasse KNVB van de zaterdag beter. Vredenburch werd op het Sportcentrum met een 1-0-nederlaag teruggestuurd naar Rijswijk. Doelpunt van Kors-Jan Schuurmans. Topscorer Ivo Lechner kan, vanwege een ingeklapte long, voorlopig niet spelen.

De rugbyers van DSR-C lukt het nog altijd niet om punten te scoren. Na de drie zware nederlagen op het Béchettoernooi, vorige week, werd ook de eerste competitiewedstrijd flink verloren: 0-25 van Eemland.

Meer succes had het TU Delft racing team in het Groningse Tolbert. Nico Booij haalde daar een tweede plaats in het runnerup-klassement. Booij voelde zich vorig jaar al thuis in Tolbert, ‘het stratencircuit met de gezellige sfeer’, meldt het persbericht ter verklaring van zijn succes. Om het nog gezelliger te maken was er nu zelfs een heuse ‘kiss-miss’ aanwezig op het podium.

Gezellig is het ongetwijfeld ook bij surfvereniging Plankenkoorts . Die houdt zaterdag en zondag een nuldejaarsweekend. Arjen in ’t Anker (2560280) weet er alles van. Ook op het water: de Delft Regatta op 21 september, zie elders.

Als je het droog wilt houden, kun je je bij dedistrictskampioenschappen bridge voor seniorenparen in Pijnacker aanmelden (2, 16 en 30 oktober, 010-4953397). De gezamenlijke leeftijd van twee partners moet wel minimaal 110 jaar zijn. (J.T.)

Nietsvermoedend wandelde Willem van Oranje afgelopen zondag tussen de dranghekken over de Phoenixstraat, geflankeerd door twee charmante hofdames, toen daar plotseling ene Balthasar Gerards, kort tevoren nog gesignaleerd bij de haringkraam, tevoorschijn sprong over de omheining. De twee daarop volgende pistoolschoten werden de prins fataal, maar waren het startsein voor de 84 deelnemers aan de belangrijkste koers van de in ere herstelde Wielerronde van Delft . Die dekselse (ex-) studenten van WTOS hadden er wat van gemaakt zondag. ,,Delft kan trots zijn”, speakerde Chiel van Zundert; ,,Delft is weer een stad”, concludeerde organisator Peter de Vries glunderend na afloop. Van slapen was de laatste nacht niets gekomen, toch reed De Vries nog vijftien rondjes mee voordat hij gedubbeld werd en de koers moest verlaten. WTOS-er Jan-Peter de Wit kwam als beste Delftenaar over de streep. Clubgenoot Roel van Schalen eindigde als negentiende, De Wit werd zevende. Winnaar werd de regionale topper Rob Sienders. De publieke belangstelling kon groter, maar wie er was, was tevreden. Volgend jaar weer, als het aan de organisatoren ligt.