De fiets van ….

Naam: Martha Deen (21, technische aardwetenschappen)Merk: ‘Geen idee’Gekocht voor: Was een cadeautje van haar vriend.

br />Opvallend: Voorop zit een grote mand

Een soort goedmakertje is de fiets eigenlijk. “Ik heb hem gehad van mijn vriendje”, legt Deen uit. “Het was toen nog niet officieel, maar hij had gezoend met een ander. Daar was ik boos over.” Toen ze na een weekendje bij haar ouders weer in Delft kwam, stond er een fiets voor haar klaar, midden in haar kamer. De fiets was voorzien van een grote rieten mand, met daarin champagne, twee glazen en een brief. “door de mand waren zonnebloemen gevlochten”, voegt Deen toe, “alleen zijn die er inmiddels afgewaaid.” De fiets was absoluut welkom omdat haar vorige fiets was gestolen, ‘of in de gracht gegooid, dat weet ik niet.’ Als goedmaker was het ook een geslaagde actie, want inmiddels is de gulle gever haar vriend.

De gemeenteraadsfractie van Stip (Studenten Techniek In Politiek) wil een  snelle aanstelling van kennisambassadeurs. Deze ondernemers, onderzoekers of studenten moeten ‘aansprekende voorbeelden’ zijn van de Delftse kenniseconomie en de ‘Delftse vindingrijkheid’ een gezicht geven. In januari 2007 werd door de gemeente al een voorstel in die richting gedaan. Stip wil dat ‘luister bijzetten door een feestelijke inauguratie’. Zij stelden daarom schriftelijke vragen over de aanstelling aan het college van b&w.