De fiets van

Naam: Mandy van Waas (22, industrieel ontwerpen)Merk: BatavusGekocht voor: €65Opvallend: “De fiets is roze, zoals bijna alles in mijn kamer”Bij de fietsenstalling van de faculteit Industrieel Ontwerpen staat Mandy van Waas ‘s middags haar ketting te repareren.

“Vanochtend is de ketting er weer eens afgelopen”, verzucht Van Waas. “Dat gebeurt wel vaker de laatste paar dagen.” Verder heeft ze tot nu toe weinig problemen gehad met de fiets, die nu een jaartje in haar bezit is. Alleen haar achterband was op een gegeven moment aan vervanging toe. “Dat wilde ik zelf doen”, zegt Van Waas, “maar een huisgenoot verveelde zich zo dat hij de band heeft vervangen.” Dat de band versleten was, had waarschijnlijk te maken met haar functie als roeicoach bij Laga. “Als coach van de heren-2 ben ik waanzinnig vaak op en neer gefietst langs de Schie, echt waanzinnig vaak.”

Onder de naam Hit Manics neemt de nieuwe, open studentenvereniging vanaf april met één team deel aan de officiële competitie van de honkbalbond. Het negental komt uit in de zesde klasse.

Binnen twee jaar hopen de initiatiefnemers, die tot nu toe zo’n vijftien leden welkom heetten, nog een recreatief team en een damessoftbalteam te kunnen inschrijven.

Omdat de voormalige honkbalpiste op het ‘bouwkundeveld’ niet meer beschikbaar is, worden de thuiswedstrijden afgewerkt op de nabijgelegen accommodatie van burgerclub Blue Birds. Begin maart hoopt de club haar eerste training te kunnen geven op het sportcentrum.

Contactadres: ecroger@gmail.com