Cvb: Hoogleraren anders beoordelen

Volgende week moet het Overlegorgaan Personeelszaken dit onderwerp opnieuw bespreken. Het college is van mening dat de ’top van de professionele organisatie’ in een bijzondere positie zit en dus niet, zoals het overig personeel, door verantwoordelijken voor het beheer beoordeeld moeten worden. Dit standpunt betekent ook dat het cvb de rector eventuele bezwaren van hoogleraren tegen hun beoordeling wil laten behandelen, en niet de secretaris van de universiteit. (R.M.)

Richard Meijer

Het college van bestuur wil niet ingaan op het voorstel van de vakbonden om de secretarissen-beheerders te laten oordelen over de managementcapaciteiten van hoogleraren. De bonden hadden dit als wijziging voorgesteld op de in te voeren ‘beoordelingssystematiek hoogleraren’ die binnenkort van kracht moet worden.

Richard Meijer