Onderwijs

‘Communicatie met hulpdiensten moet beter’

Hulpdiensten weten niet altijd waar de afzettingen voor de aanleg van het Mekelpark zich bevinden, doordat communicatie met hen stroef blijkt te verlopen.

@05 kop 28 pts:‘Communicatie met hulpdiensten moet beter’

De ondernemingsraad (or) heeft het college van bestuur gevraagd bij de gemeente aan te dringen op een soepelere informatie-uitwisseling.

Volgens or-lid Arjan van der Hulst is er ‘nog niets aanwijsbaar fout gegaan’ doordat hulpdiensten op afzettingen stuitten, maar dat zij ‘twee â drie keer’ een andere route moesten zoeken door versperringen weet hij wel. Het fijne weet Van der Hulst niet van deze gevallen, wel weet hij dat het om ambulances ging.

Ron Massink, risicomanager van de TU, is op de hoogte van de door de or geschetste problemen. Veel wil hij daar niet over kwijt, omdat hij in gesprek is met de hulpdiensten. “Met de politie en de brandweer gaat dat inmiddels heel goed, maar het is moeilijk om in contact te komen met een vertegenwoordiger van de ambulancedienst.” Het enige wat Massink op dit moment weet, is dat de brandweer de locaties van de versperringen aan de ambulancedienst zou doorgeven. “Maar ik kan dus niet nagaan of die informatie is aangekomen.”

Ambulancechauffeur Bert van der Heul weet van niks. “Vroeger kregen we via de politie faxen van afzettingen in ons werkgebied. Nu we één grote centrale in Den Haag hebben, krijgen we die nooit meer. Dat zou trouwens ook niet te doen zijn, ons gebied is nu zo groot.”

Ambulancechauffeurs geven versperringen wel aan elkaar door, zegt Van der Heul. De TU-wijk kent hij ook wel: “Dat is al een zoekplaatje, zeker als je alleen de naam van een gebouw doorkrijgt. Alsof wij weten waar Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zit.” (SB)

@05 kop 28 pts:‘Communicatie met hulpdiensten moet beter’

De ondernemingsraad (or) heeft het college van bestuur gevraagd bij de gemeente aan te dringen op een soepelere informatie-uitwisseling.

Volgens or-lid Arjan van der Hulst is er ‘nog niets aanwijsbaar fout gegaan’ doordat hulpdiensten op afzettingen stuitten, maar dat zij ‘twee â drie keer’ een andere route moesten zoeken door versperringen weet hij wel. Het fijne weet Van der Hulst niet van deze gevallen, wel weet hij dat het om ambulances ging.

Ron Massink, risicomanager van de TU, is op de hoogte van de door de or geschetste problemen. Veel wil hij daar niet over kwijt, omdat hij in gesprek is met de hulpdiensten. “Met de politie en de brandweer gaat dat inmiddels heel goed, maar het is moeilijk om in contact te komen met een vertegenwoordiger van de ambulancedienst.” Het enige wat Massink op dit moment weet, is dat de brandweer de locaties van de versperringen aan de ambulancedienst zou doorgeven. “Maar ik kan dus niet nagaan of die informatie is aangekomen.”

Ambulancechauffeur Bert van der Heul weet van niks. “Vroeger kregen we via de politie faxen van afzettingen in ons werkgebied. Nu we één grote centrale in Den Haag hebben, krijgen we die nooit meer. Dat zou trouwens ook niet te doen zijn, ons gebied is nu zo groot.”

Ambulancechauffeurs geven versperringen wel aan elkaar door, zegt Van der Heul. De TU-wijk kent hij ook wel: “Dat is al een zoekplaatje, zeker als je alleen de naam van een gebouw doorkrijgt. Alsof wij weten waar Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek zit.” (SB)

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.