Comité voert actie bij ‘opening’

Twee sprekers in de Aula gaven lucht aan hun zorgen over de kwaliteit van de ingenieursopleiding (zie de berichtgeving op pagina 3). Zij werden echter afgeleid toen de demonstranten papieren vliegtuigjes over de aanwezigen lieten neerdalen ,,om te tonen hoe het is als er honderden werknemers tegelijk uitvliegen”.

Woordvoerder J. Stals van het actiecomité: ,,Steeds meer collega’s, bij diverse beheerseenheden, beseffen dat het voornemen van het cvb om de overhead van de universiteit te reduceren tot hun ontslag kan leiden. TU-personeel is echter geen wegwerppersoneel.”

Terwijl toute l’université zich opmaakte om in de Aula de plechtige opening van het academisch jaar bij te wonen, grepen ongeruste medewerkers de gelegenheid aan om hun onvrede over aanstaande reorganisaties te uiten. Een al langer bestaande actiegroep van het Facilitair Bedrijf ging daarbij op in een ‘TU-breed’ comité.