CLTR KRT

KaneWiedergutmachung in Speakers op 10 december: Kane ontbrak wegens ziekte op Westerpop, maar is weer beter. De voorverkoop is al begonnen bij Speakers, Velvet music en het Kaartenhuis.

br />Suburbs

In de Grote Zaal van de Koornbeurs treden donderdag The Suburbs op: een lokale bekende die stoeit met diverse muziekstijlen en samples. Soms ruig ‘up-tempo’, dan weer fragiel en ingetogen. Om 22.00 uur voor 7,50 gulden.
Poetica

Ook de jongens van Poetica stoeien met stijlen en instrumenten, en wel tijdens de zevende Delftse Groepenpresentatie in Speakers. Naast Poetica staan het rock/pop/folkduo Gemini en de country/rock/polkaband The Red Sea Sharks op de planken. Vrijdag vanaf 20.30 uur.
Koninklijke Harmoniekapel

Wie op een andere toer wil kan zaterdag om 20.00 uur in de Vrije Akademie Westvest terecht voor niets minder dan het Najaarsconcert van de Koninklijke Harmoniekapel Delft, die de luisteraars in hogere sferen brengt met muziek van Dukas, Shostakovich en het deuntje van Apollo 13.
Surinaamse Muziek

Ook iets anders: Kawina. Sterk percussieve Surinaamse muziek op tot de verbeelding sprekende instrumenten als de hari kawina, de kwa bangi en de skratjie. Een en ander dendert onze gehoorgang binnen op zondag de 21ste, 14.30 uur in Theater de Veste.
Jonge Dichters

Als de op school verplichte poëzieanalyse geen al te diepe wonden heeft achtergelaten, kan een thema-avond van Literaire Stichting Jambe het levensgeluk misschien vergroten. Het centraalste der centrale thema’s staat centraal: de onbereikbare liefde. Vier jonge dichters geven hun visie, waaronder de integere hardcore poëet Daniël Dee uit Zuid-Afrika. Zondagmiddag om 14.00 uur aan Westvest 9.
Antigone

Buiten Delft paraderen de acteurs van Theater Zuidplein over het podium om de klassieker Antigone ten gehore te brengen. Regisseur Jeroen Kriek heeft een reputatie hoog te houden: hij regisseerde eerder Andromache, Hamlet en de bijbelboeken Jesaja en Jeremia. Energiek spel, nieuwe teksten en nieuwe muziek zijn zijn handelsmerken. Niemand minder dan Jules Deelder rijmde de teksten bij elkaar, dus ook een hoog camp-gehalte. De première is zaterdag om 20.15 uur.

Kane

Suburbs