Civiel stelt semesterindeling uit

Civiele Techniek wil de uniforme jaarindeling niet in 2001 invoeren, zoals het cvb heeft voorgeschreven, maar pas in 2002. Volgens opleidingsdirecteur prof.dr.ir. A. Molenaar moet het uitstel van de uniforme jaarindeling niet worden uitgelegd als ‘onwil’.

Zo wordt er volgend jaar bij Civiele Techniek gewerkt aan de bijstelling van het constructieonderwijs in de basis, eventueel in een clusterpakket samen met Bouwkunde. Daarnaast moet volgens Molenaar worden nagegaan wat invoering van een Angelsaksische structuur betekent voor de opleiding. Bovendien krijgt Civiel deze week bezoek van de visitatiecommissie, die in april een eindrapport levert.

,,Als je niets zou veranderen in de opleiding, kun je met wat knip- en plakwerk september 2001 wel halen”, meent Molenaar. ,,Maar wij willen de semesterindeling niet hals over kop invoeren. We willen het raamwerk van het semesterplan eerst goed overwegen en met studenten overleggen, zodat het programma in 2002 voor alle vijf de jaren tegelijkertijd kan worden ingevoerd.”

Bouwkunde is volgens Molenaar ook niet erg enthousiast over een snelle invoering van semesters. ,,Bouwkunde en wij stonden als eerste in de rij om de quintalen-indeling in te voeren en ik weet hoeveel werk dat gekost heeft. Onze decaan heeft altijd duidelijk bij het cvb aangegeven dat we nu niet weer de eersten willen zijn.”

Volgens opleidingsdirecteur prof.dr.ir. A. Molenaar moet het uitstel van de uniforme jaarindeling niet worden uitgelegd als ‘onwil’. Volgens hem komen er zoveel veranderingen tegelijkertijd, dat zorgvuldig invoeren gewoon meer tijd kost.