Boze brief over studentspreker

De VSSD heeft opheldering gevraagd aan het college van bestuur over het ontbreken van een een studentspreker tijdens de opening van het academisch jaar, aanstaande maandag.

br />
De afgelopen twee jaar spraken achtereenvolgens Diederik Samson (ex-VSSD-voorzitter) en Steven Hubeek (voor de Oras in de u-raad). Chris Engelsman, aankomend voorzitter van de VSSD, schrijft aan het cvb: ,,Is het niet schrijnend dat, terwijl de democratische studenteninspraak aan de TU op de helling gaat, ook dit privilege geen lang leven beschoren is?”

Het college van bestuur heeft formeel nog niet op de brief gereageerd, maar heeft mondeling laten weten in het afgelopen studiejaar geen student-bestuurder te hebben ‘gespot’ die dit jaar deze eer te beurt zou kunnen vallen. (J.W.)