Opinie

Betaalbare studentenkamers?

Een nieuwe stap ter verbetering van de woonomstandigheden moest komen uit een (verbeterde) relatie tussen cvb en SDSH: de TU stelt grond beschikbaar en de SDSH zal de plannen ontwikkelen en na overleg realiseren. Het resultaat van deze vrijage werd onlangs door de voorzitter van het cvb gepresenteerd op de faculteit Bouwkunde en (uiteraard) deed Delta daar in de laatste editie van voor de vakantie verslag van, compleet met foto’s van de maquettes.

Mijn vraag is, de hoge huurprijs gehoord hebbend: denkt men de geplande woningen nog te kunnen verhuren aan de beoogde doelgroep, namelijk de TU-studenten? Volgens de Woonkrant komen de aankomende studenten er zelfs niet voor in aanmerking. Aangezien de studiebeurs eerstdaags bovendien wederom zal worden verlaagd, vraag ik mij af of de TU hiermee wel op de goede weg is.

Th. v.d. Berg,

gepensioneerd

Bij het eerste optreden, vorig jaar, van de nieuwe collegevoorzitter klonk er een nieuw geluid en wel dat het ook een TU-belang is als er studentenkamers gebouwd zouden worden. Zeker in onze wervingsacties voor nieuwe Delftse TU-studenten zou het aanbieden van woonruimte een sterk argument kunnen zijn.

Th. v.d. Berg,

gepensioneerd