Bel je moeder

Nu het studentenleven een beetje begint te wennen, bier en boeken studentikoos verantwoord in balans zijn en je sociale leven in Delft respectabele vormen begint aan te nemen, is er één ding dat je nog even tot een automatisme moet maken: bel je moeder! Voordat zij jou belt… als je op donderdagavond iets té gezellig op de sociëteit zit.

br />
Natuurlijk, je kunt een reminder in je telefoon zetten. Je huisgenoten laten helpen herinneren. Maar ook handig: installeer de app Call Mum! Die plaatst een sneltoetsicoontje op het startscherm van je telefoon, zodat je zelfs het belmenu niet hoeft te openen. Wil je een sms sturen? Je agenda checken? Even iets googlen? Het eerste wat je ziet is je moeder. Fijn, die vergeet je nooit meer. Overigens kun je de app ook gebruiken om sneltoetsen naar je vader, liefje of oma aan te maken. Alleen even opletten dat je je telefoon op zo’n bewuste donderdagavond wel goed op slot hebt staan. Je moeder is tenslotte zó gebeld.