Appartementen voormalige bibliotheek vanaf vijf ton

De bouwmaatschappij ABB begint eind dit jaar met de bouw van honderd luxe appartementen in de oude bibliotheek.Op 3 maart is het gebouw van de oude bibliotheek aan het Schuttersveld officieel overgedragen.

De belangstelling voor de koopappartementen in het historische pand is volgens mr. R.W. Swaving van TU-Vastgoed ‘gigantisch’. Hij schat dat zich op dit moment al meer dan honderd potentiële kopers hebben aangediend, waaronder een aantal TU-medewerkers. Eerdere pogingen van Vastgoed om TU-medewerkers voorrang te geven bij de inschrijving zijn gestrand.

Een woordvoerder van ABB verklaart dat het ‘juridisch en in de redelijkheid’ niet mogelijk is om TU-werknemers voorrang te verlenen. ,,Dat zou zou een kleine volksopstand teweeg brengen”, meent hij. Ook zegt hij niets te weten van een voorlichtingsbijeenkomst voor belangstellenden. Vastgoed had aangekondigd dat zo’n bijeenkomst binnen vijf weken gehouden zou worden.

De onderhandelingen over de kavel grond naast het complex van de oude bibliotheek zijn nog steeds gaande. De TU had het terrein al verkocht aan ABB, toen de gemeente daarop beslag liet leggen. ABB wil de grond gebruiken om parkeerruimte en appartementen neer te zetten. Volgens ABB komt de verbouw van de bibliotheek hierdoor niet in het gedrang.

Op 3 maart is het gebouw van de oude bibliotheek aan het Schuttersveld officieel overgedragen. De Werkendamse bouw- en ontwikkelingsmaatschappij ABB denkt zo’n honderd appartementen te kunnen bouwen in het complex. De eerste woningen worden halverwege het jaar 2000 opgeleverd. De prijzen per appartement liggen tussen de vijf en acht ton.