Ambassadeurs strijken neer in TU-aula

Ambassadeurs in het buitenland zijn deze week terug in Nederland voor hun jaarlijkse conferentie. Gisteren waren zo’n 140 van hen in de TU-aula om uitleg te krijgen over de visie van hogescholen en universiteiten op internationalisering.

De verenigingen van universiteiten en hogescholen drukten de ambassadeurs op het hart dat kennis een belangrijk Nederlands exportproduct is. Volgens hen is internationale samenwerking de toekomst voor zowel onderzoekers als Nederland als geheel. Zij hopen dan ook dat de ambassadeurs in het buitenland een goed woordje willen doen voor de wetenschap en het onderwijs in Nederland.

De TU maakte van de gelegenheid gebruik om te pronken met haar aantallen buitenlandse studenten (16 procent), haar massive open online courses (Mooc’s) die op veel belangstelling kunnen rekenen in vooral India en de VS, haar onderzoeksprojecten in het buitenland en een paar wetenschappelijke hoogstandjes. Op de foto’s de ambulance drone, waarop Alec Momont vorig jaar met een 10 afstudeerde aan de faculteit Industrieel Ontwerpen.