Kort

Afstudeerders krijgen 535 euro terug

Wie tussen september 2020 en eind januari 2021 afstudeert, krijgt drie maanden collegegeld terug. Voor studenten van universiteiten en hogescholen is dat 535 euro. Het ministerie van onderwijs neemt aan dat veel van deze studenten zonder de coronacrisis sneller klaar zouden zijn, maar dat wordt niet per student vastgesteld. Het kabinet heeft ook gekeken naar studenten met een aanvullende beurs en/of basisbeurs. Als zij hun recht op deze beurs verliezen in de maanden juli, augustus en september, krijgen ze een tegemoetkoming. Voor hbo- en wo-studenten gaat het om eenmalig 1.500 euro. Andere studenten kunnen hun studievertraging inhalen in de loop van hun opleiding, is de gedachte van minister Van Engelshoven. (HOP/ Bas Belleman)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl