Adviseurs bij M&C na vertrek directeur

De directeur van marketing en communicatie, Helmi Geeve, vertrekt. Dat heeft het college van bestuur meegedeeld. Tegelijk heeft het college aangekondigd dat twee adviseurs het directoraat marketing en communicatie (M&C) zullen doorlichten.

De afgelopen maanden was Geeve met zwangerschapsverlof. Volgens de mededeling van het college van bestuur heeft zij onlangs laten weten niet terug te keren in haar directeursfunctie bij M&C, maar naar een functie elders uit te kijken. Een reden voor het besluit wordt niet gegeven. Geeve wil in dit stadium geen toelichting geven op haar vertrek.

Er komt ‘spoedig’ een wervingsprocedure voor een opvolger. Raymond Sparreboom neemt het directeurschap sinds het begin van het zwangerschapsverlof van Geeve waar. Voorlopig zal hij dat blijven doen.

Aansluitend op de mededeling over Geeves vertrek heeft het college van bestuur aangekondigd dat de komende maanden ir. Joris van Bergen en drs. Kristel Baele als externe adviseurs het management van M&C terzijde zullen staan. Van Bergen was eerder bestuurder bij de Universiteit Leiden en de TU Eindhoven. Baele is werkzaam als bestuursadviseur en interim-directeur. Eind november wordt de rapportage verwacht.

De adviseurs zijn aangetrokken omdat het college van bestuur vindt dat M&C weliswaar ‘goed op weg is’, maar dat tegelijk ‘binnen de organisatieprocessen, taken en verantwoordelijkheden duidelijker omschreven en belegd moeten worden’. Ook wordt gesignaleerd dat ‘de aansluiting van M&C bij de behoeften van de klanten nadere aandacht vraagt’.

Collegelid Paul Rullmann benadrukt dat de inzet van adviseurs niet als kritiek op M&C moet worden uitgelegd. Voor de nieuwe wegen die de dienst is ingeslagen bestaat juist lof, zegt hij. De adviseurs zijn bedoeld ‘als ondersteuning van wat al bereikt is’. Ook houdt het de werving van een nieuwe directeur niet op. Het profiel daarvan is al vastgesteld. (FG)

Tegelijk heeft het college aangekondigd dat twee adviseurs het directoraat marketing en communicatie (M&C) zullen doorlichten. Het onderzoek is gericht op een verduidelijking van taken en verantwoordelijkheden en op een betere afstemming met de ‘klanten’: de faculteiten. Sommige daarvan zijn ontevreden over de dienstverlening van M&C.