Onderwijs

500 euro voor Peperbokaal

Een pepermolen die te gebruiken is als ideeënbus voor etentjes bij vrienden. Met dit idee won student industrieel ontwerpen Kay van Mourik onlangs vijfhonderd euro.


My Social Kitchen was het thema bij de ontwerpwedstrijd van de Stichting BlueDot (gelieerd aan de faculteit Industrieel Ontwerpen) en de gemeente Delft. Het te ontwerpen product moest handig zijn voor het plannen of bereiden van een maaltijd én het moest een conversatie aan de eettafel kunnen opwekken. 


Van Mourik bedacht de ‘Peperbokaal’, een pepermolen als wisselbokaal om te delen met vrienden of een eetclub. Aan het eind van elk etentje stopt iedereen er een briefje in met wensen of ideeën voor de volgende keer. De organisator van het volgende etentje neemt de bokaal mee naar huis en opent de ideeënbox. Als het goed is krijgt hij volop inspiratie voor het volgende maal en zijn gasten zijn benieuwd of er iets met hun idee is gedaan. Kortom: genoeg aanleiding voor leuke discussies.


De jury vond Van Mouriks idee het leukst uitgewerkt en het best te produceren. Dat was het ook het hoofddoel van BlueDot: studenten ondersteunen in het uitwerken van concepten en het op de markt zetten van producten. Binnenkort gaat BlueDot daarmee aan de slag.

 

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.