220 woningen vrij door brievenactie Duwo

Van de 280 huurders zonder campuscontract die vorig jaar een opzeggingsbrief van Duwo kregen, hebben er 220 niet kunnen aantonen dat ze nog student zijn.

Hierdoor zijn 220 woningen weer beschikbaar voor Delftse studenten. De overige zestig aangeschreven huurders leggen zich er nog niet bij neer: met tien van hen is Duwo actief in gesprek, vijftig hebben contact met een advocaat.

De huisvester schreef de huurders in november dat ze binnen één maand moesten bewijzen dat zij nog wel studeren. Ook moesten zij dan het campuscontract tekenen dat regelt dat zij na hun afstuderen hun Duwo-kamer binnen zes maanden verlaten.

Aangeschreven huurders die niet konden bewijzen dat ze student zijn, kregen tot 1 juli dit jaar de tijd om een andere woning te vinden. Zij moesten een beëindigingsovereenkomst van de huur tekenen. Promovendi vielen daar overigens niet onder.